Banner
 
 
 
 
Taal
 
 
 
laatste
update

24 Februari 2007

Totalen

Bezoekers
Pagina's

Vandaag

Bezoekers
Pagina's

Online

 
Hoe zijn vrouwen erin geslaagd al deze jaren het alleenrecht te hebben op het dragen van panty's ?

Entrepreneur magazine - Agosto 2002
di Nichole L. Torres
Vertaald naar het Nederlands door Elco.

Sommige dingen zijn zo gemakkelijk te verkopen als ijs in de hel. Maar panty's voor mannen? Iets lastigers is er niet. Vraag maar aan Steven Katz en Constance Barsky, eigenaars van G. Lieberman & Sons en ontwerpers van de ComfiLon pantylijn, specifiek gemaakt voor mannen.

Aangezien hun beenmode business dalende verkopen ondervond door vrouwen, ontdekten Katz, 53, en Barsky, 57, de noodzaak van een verrassende markt: mannen die panty's kopen. En we praten niet alleen over kerels met een fetisjisme - vele mannen waren simpelweg op zoek naar een comfortabel alternatief voor sokken. Mannen die de hele dag stonden, hielden van de voordelen m.b.t. de bloedsomloop; koukleumen hadden graag een gladdere oplossing voor thermogeen ondergoed. Omdat ze geen panty's speciaal ontworpen voor de man op de markt konden vinden, ging dit echtpaar aan de slag om een betere pasvorm te bieden en kregen een online klantenbestand van de grond van mensen die tienduizenden exemplaren gekocht hebben.

De verkopen uitbreiden van deze vaste kern aan klanten naar een bredere markt is de nieuwe uitdaging. "Eerlijk gezegd wisten we dat dit een moeilijk produkt zou zijn om te verkopen", zegt Katz.

Ralph A. Oliva, uitvoerend directeur van het Institute of the Study of Business Markets aan de Penn State University, noemt wat algemene marketing tactieken voor lastige markten. "Segmentatie, doelbewust, positionering - hoe vaker je met een nieuw idee komt, hoe brutaler je moet zijn", zegt hij.

Liever dan verkopen aan mannen in het algemeen, stelt Oliva voor zich te richten op de mannen die plotseling geïnteresseerd zijn in het aspect van verbeterde bloedsomloop, en het wijzigen van de verpakking of hernoemen van het produkt om te focussen op haar medische voordelen. Zich richten op mannen in koude klimaten zou ook effectief kunnen zijn. Een voorbeeld slagzin, volgens Oliva: "Moe van de massa's conventioneel thermogeen ondergoed? Zorg dat je het warm hebt en ga voor dit produkt". Het zou heel wat moeite kunnen kosten, maar een slimme marketeer kan er absoluut voor gaan.

Voor meer informatie:

ComfiLon Men's Legware
(877) 587-2860, http://www.comfilon.com
Institute for the Study of Business Markets
(814) 863-2782, http://www.ismb.org

 

Tutti i marchi contenuti sono marchi registrati dai rispettivi proprietari.


Societ�